Forum www.maciuchnagames.fora.pl Strona Główna
FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum www.maciuchnagames.fora.pl Strona Główna  Zaloguj  Rejestracja
BŁAGAM O POMOC BO NIE OGARNIAM

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.maciuchnagames.fora.pl Strona Główna -> Programowanie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hultongetty
newbie



Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:52, 29 Kwi 2013    Temat postu: BŁAGAM O POMOC BO NIE OGARNIAM

Cześć,
może mi ktoś wyjaśnić funkcję zapisu?
Chodzi mi oto, że np. gracz rozpoczyna nową grę i zczytuje do niej podstawowe dane (ilość hp, złota, itemów itd.), a gdy z gry wyjdzie, dane o jego aktualnym hp itp. są zapisywane, i gdy gracz włącza grę, ma zapisany swój stan sprzed ostatniej gry, a nie wszystko mu się resetuje.

Jak to osiągnąć?
Nie za bardzo rozumiem to zczytywanie przy użyciu
Kod:
<< >>
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Mac
newbie



Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:46, 01 Maj 2013    Temat postu:

Na chwilę obecną nie wiem, jak Ci pomóc. Musiałbyś wkleić fragmenty kodu odpowiedzialne za zapisywanie i wczytywanie stanu gry.

Odnośnie tych "ptaszków"
Pojedynczy znak ">" zapisuje do pliku to, co wypluje komenda.
Przykład:
Kod:
@echo off
echo abc > test.txt
pause

Jeżeli odpalisz ten kod, zobaczysz, że w pliku test.txt znajdzie się "abc"

Dwukrotny znak ">>" dopisuje do pliku, w przeciwieństwie do poprzednika, który plik nadpisywał (usuwał to, co już było).
Przykład:
Kod:
@echo off
echo Ala >> test.txt
echo ma >> test.txt
echo kota. >> test.txt
pause

W pliku test.txt będziesz miał "Ala ma kota." z tym, że każde słowo będzie w nowej linii.

Mam nadzieję, że pomogłem, musisz sam poćwiczyć ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
hultongetty
newbie



Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 1:07, 04 Maj 2013    Temat postu:

Hmmm,
Ok pokombinuje.
A jak stworzyć coś takiego, ze po prostu stan gry się zapisuje i jednocześnie wczytuje?
Chodzi mi o to, ze po każdej akcji w grze (zmiana wartości zmiennej np. HP) aktualna wartość się zapisuje, a po ponownym odpaleniu gry zczytuje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Mac
newbie



Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:55, 04 Maj 2013    Temat postu:

Zrobię przykładową grę, zobaczysz sobie, jak to działa i przerobisz na własne potrzeby ;].
Aktualnie nie siedzę pod Windows'em, więc nie mam jak sprawdzić tego kodu. Jakbyś miał z nim jakieś problemy to pisz.

Kod:
@echo off
:menu
cls
echo 1.Nowa gra
echo 2.Wczytaj
echo 3.Koniec
set /p o=
if "%o%"=="1" goto new
if "%o%"=="2" goto load
if "%o%"=="3" exit
goto menu

:load
if not exist save.txt (
cls
echo Brak zapisu!
pause
goto menu
)
for /f "tokens=1-4" %%a in (save.txt) do (
set maxhp=%%a
set hp=%%b
set potion=%%c
set money=%%d
)
goto game

:new
set maxhp=20
set hp=10
set potion=0
set money=100
call :save

:game
cls
echo =============
echo HP:%hp%/%maxhp%
echo Kasa:%money%$
echo Potiony:%potion%
echo =============
echo 1.Kup potiona za 50$
echo 2.Uzyj potiona
echo 3.Zapisz gre
echo 4.Powrot do menu
set /p o=
if "%o%"=="1" goto buy
if "%o%"=="2" goto use
if "%o%"=="3" (
call :save
cls
echo Zapisano!
pause
goto game
)
if "%o%"=="4" goto menu
goto game

:buy
if %money% lss 50 (
cls
echo Nie masz kasy!
pause
goto game
)
set /a money-=50
set /a potion+=1
cls
echo Kupiles potiona!
pause
goto game

:use
if %potion%==0 (
cls
echo Nie masz potionow!
pause
goto game
)
set /a potion-=1
set /a hp+=1
if %hp% gtr %maxhp% set hp=%maxhp%
cls
echo Uzyles potiona!
pause
goto game

:save
echo %maxhp% %hp% %potion% %money%>save.txt
goto :eof


Ostatnio zmieniony przez Mac dnia Sob 21:22, 04 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
hultongetty
newbie



Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:17, 05 Maj 2013    Temat postu:

Czyli tak to działa Razz
Dzieki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
ryba
newbie



Dołączył: 05 Lip 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:09, 09 Lip 2013    Temat postu:

Chce zrobic tak ze surki robia sie do danej na lvl pojemnosci magazyna ale nw jak
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.maciuchnagames.fora.pl Strona Główna -> Programowanie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
BBTech Template by © 2003-04 MDesign
Regulamin